(( طلبه پاسخگو ))
««دوستان خوبم بیاییم همه با هم پرسشگری را تجربه کنیم.»»
ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
با سلام این پست مخصوص دوست عزیزم سید مهدی می باشد. متأسفانه دوستان دیگر نمی توانند مشاهده کنند.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح

 اما پرسش دوم آشنای عزیز:

2- چرا نظام برده داری در دین اسلام حرام نشده دین یاز برابری انسانها میگوید این چگونه برابری میتواند

باشد؟

تجارت زنان به اسرائیل

پاسخ:

 با سلام مجدد به شما دوست عزیز.

این سوال یکی از بحث های مهم است که از مدتهای خیلی قبل در بین علما مطرح بوده و بحث های خوبی

هم در مورد این موضوع مطرح شده است.خوب خیلی ها در ابتدا که با این سوال مواجه می شوند برایشان

این شبه ای که شما مطرح کردید هست اما وقتی به شرایط تاریخ آن زمان نگاه می کنند و حکمت های این

کار رو می بیینند کاملا توجیح شده و می بیینند که چقدر هم زیبا اسلام این با این سنت مبارزه کرده که

مفصل توضیح خواهم داد.

بقیه مطالب درادامه ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

پرسش:

یک آشنا: دوباره همون مزاحم همیشگی اینبار با دو سوال اعتقادی مهم و ریشه ای!


1- ما از کجا میتوانیم اثبات کنیم خداوند کامل است و نقص در او وارد نیست؟


البته ناگفته نماند اینها سوالات دوستم بود که مکو بیش پاسخ گفتیم و او قانع نشد

وجواب سوال دومم این بود چون زمانی پیامبر مبعوث شد این فرهنگ میان اعراب وجود نداشت تا برده

داری ممنوع شود وگرنه ممکن بود کلا اسلام راپس زنند!

و او گفت چرا خیلی ازقوانین دیگر را تغییر داد ولی آن را نه ؟!

پاسخ:

با سلام به آشنای عزیز.

سوال خوبی رو مطرح فرمودید.در جواب سوال باید دقت زیاد کنید چون ممکن است الفاظی که به کار می

برم کمی سنگین باشد.چاره ای  نیست و علتش هم این است که جواب این سوال و مشابه آن یک بحث علمی

دقیق است و هر لفظی را نمی شود برای تفهیم مطلب به کار برد.

لطفا ادامه مطلب رو ببینید...

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

پرسش:

یک خواهش مخصوصا از خانمها چون آماج اعتراض و ناراحتی هاشون در نظرات دیده می شود:

1- به این بحث احساسی نگاه نکنید.

2- نظری که می دهید خواهشا دوباره رجوع کنید و جوابش رو ببینید.

3- تا آخر بحث رو با دقتتتتتتت مطالعه کنید چون در نظرات بعضا اعتراض می شود که معلوم است 

جواب رو اصلا ندیدند.

3-این بحث کاملاعلمی است خواهشا از دستمون ناراحت نشید مخصوصا

خواهران خوبم.

ستایش:سلام من تازه به جمع شما پیوستم یه سوالی داشتم اگه.....

سوال من درباره ی آیه ی 34یا35سوره ی نسا است که درباره ی این است که اگر زنان از شما اطاعت

نکردند (خطاب به همسران)آنها رو کتک بزنید درست است که چند مرحله بیان می شود تا به کتک برسد ولی

باز هم مگه زنان کنیز آن ها هستند که اگر اطاعت نکردند باید کتک بخورند مگه زن خودش علایق و اختیار

ندارد که باید کت بسته مطیع مرد باشد .

اگه جواب بدید من واقعا ازتون ممنون می شم.

پاسخ:

با سلام به ستایش بزرگواربه وبلاگ ما خوش آمدید.

بحث تنبیه بدنی زن، از جمله مباحث جنجال بر انگیزی است که بحث های زیادی در مورد آن شده است.که

من تا جایی که می توانم مختصر و مفید و طوری که شما و دیگر دوستان رو قانع کنه جواب می دهم .قانع

نشدید بفرمایید تا دیگر مباحث رو در این زمینه خدمتتان ارائه بدهم.فقط خواهشا تا آخر شما و دیگردوستان

مطالعه کنید.

تنبیه بدنی زن از پدیده های اجتماعی، بدون محدودیت زمانی و مکانی است و در تمامی جوامع و فرهنگ

ها وجود دارد. چنان که ویژه اسلام و روستائیان نبوده، حتی در پیشرفته ترین جامعه ها دیده می شود، تا

بدان حد که اکنون در اروپا « جمعیت زنان کتک خورده » تأسیس شده، به دفاع و چاره جویی می

پردازند.  در فرانسه دو میلیون زن از شوهران خود کتک خورده اند ، یعنی یک چهارم شمار زنان.

از این رو شماره تلفنی در اختیار بانوان قرار گرفته تا به طور رسمی از آنان حمایت کند.

حیوان خانگی

حیوان خانگی در غرب

(کانال دوم تلویزیون فرانسه، به نقل از مجله پیام زن، شماره 160.)

حال شروع میکنم به بحث آیه قرآنی که کتک زدن زن رو جایز دونسته....

لطفا ادامه مطالب رو ببینید...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

پرسش:

نکته:این عبارت قسمتی از یک سوال است که در بین نظرات بود و قرار شد مفصل در اینجا

جواب داده شود.

مهرداد: ...من هرچقدر فکر کردم نتونستم بفهمم ذکر این ایه چه فایده ای برای جهانیان داره؟و

چطور شما میگین که نباید همه چیز مو به مو گفته شود؟کسانی که بر این باور هستند از این

موضوع خوشحالند چون این امر راه رو برای سوء استفاده باز میکنه.مثلا خدا یه کلمه میگفت

علی جانشین پیامبر باشه یا کسه دیگه.خرجش از 3-4 تا کلمه بیشتر نمیشد

جوهرخودنویسش تموم بشه.حداقل این همه جنگ و دعوا و شیعه کشی و سنی کشی ایجاد

نمیشد.در عوض مقرارت ازدواج پیامبر به فراوان گفته شده!!!!...

پاسخ:

باسلام خدمت مهران عزیز ودیگر دوستان.این بحث خیلی دقیقه لطفا با دقت مطالعه کنید.

دوستان لازم است بدانیم که قران كريم براي معرفي شخصيتهاي الهي از سه راه وارد ميشود

و در هرموردي طبق مصالحي از شيوه خاصي پيروي ميكند.

گاهي معرفي با اسم، گاهي معرفي با عدد، و گاهي نيز معرفي با صفت، درباره گذشتگان

مانند: لقمان، ذي القرنين، يوسف، داوود و... كه با اسم معرفي كرده قابل قياس با آيندگان

نيست چون درباره گذشتگان، حسدها و كينه ها تحريك نمي گردد و افراد سودجو وشهرت

طلب نميتوانند از آن سو استفاده كنند. ولي بردن نام آيندگان اين محظور را داشت و دارد. و اگر

نام حضرت علي در قرآن بالصراحه نيامده ولي صفات و خصوصيات آن بزرگوار را به صورت كنايه

كه بهتر و ابلغ از صراحت است در قرآن آورده است که عرض می کنیم.

 اگر نام علي(ع) و آيندگان را در قرآن با صراحت ميآورد:

بقیه در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

پرسش:

کنجکاو:سلام خدمت شما دوست عزيز. مدتيه كه وبلاگتون رو دنبال ميكنم

و........سوالي برام پيش اومده كه خواستم باهاتون مطرح كنم.

ما در روايات و اسناد معتبر تاريخي داريم كه پيامبر و احتمالا حضرت

علي(ع)نحوه ي نماز خواندنشون مثل اهل سنت بوده حال اين سوال برايم پيش

آمده كه آيا اين حرف درست است؟ اگر هست چه دليلي دارد كه ما هم اين طور

نماز نخونيم مگه پيامبر اين طور نماز نميخوندن؟

خواهش ميكنم در صفحه ي اصلي وبلاگتون به اين سوال پاسخ بديد.

پاسخ:

با سلام به شما کنجکاو عزیز.ممنون از سوال خوبی که مطرح فرموده اید.

در جواب باید عرض کنم که این گفته که در روايات و اسناد معتبر تاريخي

داريم كه پيامبر و احتمالا حضرت علي(ع)نحوه ي نماز خواندنشون مثل اهل

سنت بوده کاملا غلط و تهمت به این بزرگواران است.کسی که این ادعا رو

کرده روایت و سند معتبر ارائه بدهد.درحالی که ما چنین روایتی نداریم.

 شيعه‌، فروع و احكام جزئي كه در قرآن نيامده را از پيامبر اكرم ‌و جانشينان به

حق آن حضرت مي‌گيرند، اما اهل سنت‌، از اصحابي مانند ابوهريره(که

دروغگو وپول پرست بوده و...) و... به دست مي‌آورند. علماي اهل سنت در

صدر اسلام‌، برخي فروع مانند دست بسته نماز خواندن در نماز را از پيش خود

اضافه كردند، در حالي كه نه پيامبر(ص) اين گونه نماز مي‌خواند ونه

امیرالمومنین و نه مي‌توان آن را از قرآن اثبات كرد; اما علماي شيعه‌، احكام

را از چهار منبع(قرآن روايات‌، عقل و اجماع‌)استنباط مي‌كنند; از اين رو، در

برخي احكام‌، مانند طرز نماز خواندن‌، اختلاف به وجود مي‌آيد.

حتما ادامه مطالب رو مطالعه بفرمایید...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 842
تعداد آنلاین : 1