کتک زدن زن در اسلام چرا و چگونه؟
(( طلبه پاسخگو ))
««دوستان خوبم بیاییم همه با هم پرسشگری را تجربه کنیم.»»

پرسش:

ستایش:سلام من تازه به جمع شما پیوستم یه سوالی داشتم اگه.....

سوال من درباره ی آیه ی 34یا35سوره ی نسا است که درباره ی این است که اگر زنان از شما اطاعت

نکردند (خطاب به همسران)آنها رو کتک بزنید درست است که چند مرحله بیان می شود تا به کتک برسد

ولی باز هم مگه زنان کنیز آن ها هستند که اگر اطاعت نکردند باید کتک بخورند مگه زن خودش علایق و

اختیارندارد که باید کت بسته مطیع مرد باشد .

اگه جواب بدید من واقعا ازتون ممنون می شم.

پاسخ:

با سلام به ستایش بزرگواربه وبلاگ ما خوش آمدید.

بحث تنبیه بدنی زن، از جمله مباحث جنجال بر انگیزی است که بحث های زیادی در مورد آن شده است.که

من تا جایی که می توانم مختصر و مفید و طوری که شما و دیگر دوستان رو قانع کنه جواب می دهم قانع

نشدید بفرمایید تا دیگر مباحث رو در این زمینه خدمتتان ارائه بدهم.فقط خواهشا تا آخر شما و دیگر دوستان

مطالعه کنید.

تنبیه بدنی زن از پدیده های اجتماعی، بدون محدودیت زمانی و مکانی است و در تمامی جوامع و فرهنگ

ها وجود دارد. چنان که ویژه اسلام و روستائیان نبوده، حتی در پیشرفته ترین جامعه ها دیده می شود، تا

بدان حد که اکنون در اروپا « جمعیت زنان کتک خورده » تأسیس شده، به دفاع و چاره جویی می

پردازند.  در فرانسه دو میلیون زن از شوهران خود کتک خورده اند ، یعنی یک چهارم شمار زنان.

از این رو شماره تلفنی در اختیار بانوان قرار گرفته تا به طور رسمی از آنان حمایت کند.

(کانال دوم تلویزیون فرانسه، به نقل از مجله پیام زن، شماره 160.)

حال شروع میکنم به بحث آیه قرآنی که کتک زدن زن رو جایز دونسته....

 

آيه 34 سوره مباركه نساء زنها را به دو گروه مي كند:


1- زنان شايسته كه در برابر خواسته هاي به حق شوهرانشان فرمانبردارند و....


2- زنان ناشزه زناني كه در برابر خواسته هاي ....سركشند و تمكين نمي كنند


فرض كنيد 40 در صد زنان جامعه ناشزه هستند مردان در قبال آنها چند راه دارند:


1- با اين گونه زنان بسوزند وبسازند


2- آنها را قبل از اقدام ديگري طلاق دهند


3- - اقدامي غير از دو اقدام فوق انجام دهند

دو راه اول مشكلات زيادي دارد چون با طلاق آن هم در وهله اول ممكن است مرد از دست زن راحت

شود اما نظام خانواده كه از هم بپاشد اولين قرباني اين حادثه فرزندان خانواده هستند و دهها مشكلات ديگر و ....
پس راه سوم باقي مي ماند

ناگفته نماند دين اسلام ديني است كه بنا دارد هيچ منكري در جامعه صورت نگيرد و همه را در قبال منكرات

مسئول مي داند پس مرد بايد در برابر اين منكر اقدامي انجام دهد

راه اولي كه اسلام پسشنهاد مي كند موعظه هست
وقتي خداوند به حضرت موسي و هارون دستور مي دهد كه با فرعوني كه آن همه جنايات انجام داده و
 
ادعاي خدايي مي كند لين و نرم صحبت كنند شايد پند پذير باشد معلوم است كه مرد در موعظه كردن زنش
 
چقدر بايد اين مسئله را رعايت كند
در اين مرحله اگر مرد نقش موعظه گري را خوب ايفا كند
از 40 در صدد زنان ناشزه مر فوضه 20 در صد متنبه مي شوند
 

مرحله دوم
قرآن مي فرمايد مرد از هم خوابگي با او كنار بكشد بدون اين كه توهين و كتكي به همراه داشته باشد
در اين مرحله هم فرض كنيد 10 در صدد زنان متنبه مي شوند
پس از صدرصد زنان 90 درصد كنار رفتند
خوب شما چه راهي را براي اين ده درصد پيشنهاد مي كنيد ؟
ممكن است بفرماييد طلاق : طلاق تير آخر است
ممكن است بفرماييد : شكايت كردن از زن !! باز اين راه هم مشكلاتي در پي دارد
ممكن است بفرماييد .....
 

اما قرآن مي فرمايد قبل از طلاق و .... زنان را تنبيه كنيد
كلمه زدن در فارسي بار منفي دارد چون سابقه ذهني بدي از اين كلمه در اذهان است
اما در عربي اصابت كردن يك شيء به يك شيء را ضرب مي گويند مثلا شما آهسته دو دست را به همديگر
 
بزنيد عرب آن را ضرب مي گويد
پس اسلام زدني را تجويز مي كند كه نه قرمز شود ونه سياه و نه كبود چون اين گونه زدنها ديه دارد
بله اگر آن هم اثر نكرد مراحل بعدي را بايد پياده كرد

 
ممكن است شما بفرماييد اين گونه زدن چه اثري دارد ؟؟
دقت كنيد اين گونه زدن اگر به شوخي باشد هيچ اثري ندارد امابحث ما راجع به مردي است كه در مقام
 
عصبانيت و ...است.
 
پس ببینید زن کنیز نیست اما برای مصلحت هایی و جهت امنیت زندگی و پابرجایی آن این حکم داده شده
 
است ومنافاتی هم با آزاد بودن و اختیار زن ندارد.

 
ستایش بزرگوار باید توجه داشت؛ این مسئله مختص به زنان نبوده و در مسئله ی ناسازگاری مردان نیز

حاکم شرع موظف است مردان متخلف را از طرق مختلف و حتی تعزیر (تنبیه بدنی) به وظایف خود آشنا

نماید.


نظرات شما عزیزان:

هادی
ساعت11:28---1 اسفند 1389
با سلام



زیبا بود . وبلاگ قشنگ و مطالب جالبی داری. استفاده کردم



من هم با مطلبی با عنوان " سنگ مفت گنجیشک مفت " به روزم. منتظر نظر شما هستم که با هم ارتباطات داشته باشیم . www.bahadi.blogfa.com
پاسخ: سلام علیکم.ممنونم دوست عزیز.خدمت میرسم حتما چشم.


سعیده
ساعت0:27---24 بهمن 1389
سلام برادرم

من یک دختر ی هستم که کم شنوایی دارم ولی هر کار می کنم که خدا برایم یک همسری که بدون اینکه به اوبگویم

خدا به

او خودش بگه مادرم از غصه نمی دونه چه کنه کسی که دنبال یک دختر کم شنوا نیست خدا کمکم کن مادرم را دریاب برایم

برای خواهر کوچکت دعا کن به وبلاگم سری بزن
پاسخ: سلام.انشاالله که دعایتان به زودی مستجاب خواهد شد.شما امید خود را از دست ندهید و توکلتان به خدا باشد و بدانید هر آنچه مصلحت است اتفاق خواهد افتاد.انشاالله. حتما برای خواهرم دعا میکنم.مزاحمتون هم خواهم شد. التماس دعا


آفتاب
ساعت21:23---17 بهمن 1389
سلام دوست عزیز..
در این مورد می تونید به دوستانتون کتاب دختران آفتاب رو معرفی کنید که در این کتاب درباره جایگاه زن و... وحتی این موضوع به خوبی صحبت کرده.
موفق باشید


راد53
ساعت1:33---4 بهمن 1389
سلام

داداشی خسته نباشی/

درود خدا بر شما به خاطر وقتی که میگزارید/

اشکال اصلی بعضی اینه که رفتار کردار و افکار مسلمان نماهای (غالب مرد و زن امروزه) جامعه را با ارزشهای ناب دین عزیز اسلام که متاسفانه مورد غفلت رفته اشتبا هی می گیرند میان اسلامی که پیامبر نازنین ص به ما ارائه کرد با انچه ما داریم تفاوت از زمین تا اسمان است و دل مسلمان فهیم از این امت خون ... درود خدا بر ابر مرد تاریخ خمینی کبیر
پاسخ: ممنون راد عزیز.درود خدا بر شما که زحمت کشیدید و قدم به وبلاگ ما گذاشتید.


پسری از نسل سلمان
ساعت3:32---14 دی 1389
سلام

منظور من این نبود که طلبه ها نباید وارد فضای مجازی بشن.

من به این نکته اشاره داشتم که امروز، انسانهای مختلف و با استفاده از هر لباسی می خوان که در ایمان جوون های ما رسوخ کنن و اینکه همین آدما 10 تا نکته میگن که 9 تاش درسته و یکیش غلط و جوون میبینه که 9 نکته درسته ، پس به دهمیش هم اعتماد میکنه و کم کم این میشه که تمام اعتقادات اون جوون عوض شده.

من میگم که باید مراقب بود و به هر کسی و هر سایتی نباید اعتماد کرد.

یا حق
پاسخ: ممنون از دغدقه تون.بله باید مراقب بود و به راحتی اعتماد نکرد ولی ما طلبه ها هم در این محیط مجازی نباید بیکار باشیم و فقط به نوشتن مطالبی بپردازیم که در همه جا هست بلکه باید به مشکلات و سوالاتی که جوونها می پرسند خوب و دقیق جواب بدیم تا حداقل کاری برای امام زمان(عج)کرده باشیم.


شکوفه
ساعت12:16---11 دی 1389
سلام-خیلی ممنونم-التماس دعای فراوان.........[بدرود]

آشنا
ساعت8:22---11 دی 1389
ببینم فقط پیامهایی رو که از شما تعریف می کنن می ذاری

باید ...

...با این بحث به راه انداختنتت .

...
پاسخ: آشنای عزیز.من هیچ پیامی رو حذف نکردم.حتی پیام های امثال شماها که هر چی فحش دوست دارید نوشتید. فقط به علت زشت بودنشون نقطه چین کردم. خدا همه ما رو هدایت کند انشاءالله.


سایه سار مهر (قفسه زندگی)
ساعت5:05---11 دی 1389









سلام

دوست بزرگوار لطفا هر وقت به روز میشوی اطلاع دهید

تا از مطالب خوبت استفاده کنم[خنده][گل]

در ضمن با مطالب زیر
میزبان حضور گرمتون هستم



همسردارى مدرن را بياموزيد
سیاست‌های زنانه در همسرداری
فیلم‌های مستهجن بر روابط زناشویی تأثیر گذاراست
با همسرتان دعوا نکنید، سکته می‌کنید!
ازدواج های جالب
ازدواج موفق در تسکین دردها مؤثراست
پاکدامنی:
اهمیت ازدواج و پیمان زناشویی:
اجر کار و تلاش برای خانواده
[خنده][لبخند]



منتظر نظرات زیبای شما هستم


شیوا سپهری
ساعت23:31---10 دی 1389
سلامی دیگر



ممنون از پاسخ شما اما سران اصلی فتنه را باز هم مجازات نمیکنند کروبی و میرحسین که مسبب اصلی ویرانی ها بودند را میگویم دادستان کل کشور تنها مطلبی که گفته این بوده:ما پیگیر قضایا هستیم البته تصریح کنم که در بسیاری از محاکمات سستی در اعمال و اجرای ضمانت اجرا بوده و همچنان هست خدا هدایتشان و هدایتمان کند انشا الله


پاسخ: سلام. ببینید بزرگوار ما چون در موقعیت آنها نیستیم نمی تونیم به راحتی قضاوت کنیم.آنها مصلحت هایی می بینند که ما نمی دانیم.بله ممکن است که کوتاهی هایی باشد که ما هم راضی نیستیم.


سید محمد طباطبایی
ساعت20:38---10 دی 1389
سلام
خدا خیرت بده که با این شیوه که کسی سوالی داشت جواب رو تهیه میکنید تا شبه ای ایجاد نشه .... من سوالی الان در ذهنم نیست ولی بیاد مطرح میکنم خدمتتون ...
با مطلبی جدید بروزم ...

زمستون ٬

فصلی که بخاطر سفید بودن دوسش دارم

بچه که بودم ٬ همیشه دوست داشتم اومدن برف رو از پشت

پنجره نگاه کنم ٬ همیشه هم یه چیزی اذیتم میکرد

که وقتی برف رو زمین میشینه و سفیدیشو به زمین میده

هیچ ماشینی نیاد و رد چرخاشو روی برف بذاره

به اصطلاح ٬سفید منو خراب کنه
منتظر حضورتونم


شیوا سپهری
ساعت18:50---10 دی 1389
سلام



چرا عاملان فسق و فجور و فتنه را مجازات نمیکننند؟







تشکراز لطف شما اینم سوالی است در نوع خود
پاسخ: سلام بر شما بزرگوا ر ببینید از عواملي كه در فتنه 88 مقصر بوده‌اند، عده‌ ي زیادی محاكمه و مجازات شده‌اند، ولي عده‌اي هنوز آزادانه در جامعه بدون اينكه شمشير قانون متوجه آنها باشد، حضور دارند. مصالح كشور و نظام اقتضا مي‌كند كه بعضي از موارد با مشاوره و مصلحت مسئولان عالي كشورمان صورت گيرد، قانون بايد در زمان خودش پاسخگو باشد.اگر قبلا اینه مجازات می شدند خطر داشت.ازجهات مختلفی.ولی زمان محاكمه سران فتنه حالا فرارسيده است. اخيراً از سوي دادستان كل كشور مطرح شده‌ است که: هم اكنون بهترين زمان براي رسيدگي به مسائل و محاكمه عاملان اصلي فتنه 88 و افرادي كه عليه انقلاب و نظام، حرف و حديث‌هاي بي‌مورد درست كرده و انتخابات را زير سوال بردند، فرارسيده است. لذا امید داریم به زودی به مجازات الهی برسند. التماس دعا


مينياتور
ساعت17:32---10 دی 1389
تو ای مولای جمعه های دلتنگ و غریب ! ای همه امیدم ! امروز بهانه ی گریستنم هستی و فردا بهانه ی بودنم ! اما نمی دانم بدون تو کدام صراط مستقیم را بیابم ؟! نگران آن جمعه ای هستم که دلم برای تو نگرید!

سلام دوست عزيز با تاريخچه مسجد مقدس جمکران به روزم

خوشحال ميشم بهم سر بزني.

پاسخ: سلام چشم خدمت میرسم.


منتظران امام مهدی(عج)
ساعت12:51---10 دی 1389
سلام

خسته نباشید

همه برای ظهور مولایمان دعا کنیم وحداقل روزانه 20ایه ازقران مجید جهت ظهورش بخوانیم مطمئنادر دفتر اقاولی عصر(عج) ثبت خواهد شد.

التماس دعا

منتظرحضورگرم شما ونظرهایتان دروبلاگم هستم.

[گل]
پاسخ: سلام انشاءالله .خدمت میرسم.


مینا
ساعت9:58---10 دی 1389
سلام



ممنون می شم به اين آدرس يه سر بزنيد و نظرتونو بنويسيد



http://addiction89.blogfa.com



ياحق
پاسخ: سلام چشم حتما.


روسیاه
ساعت2:38---10 دی 1389
دنیا طلــبان دل نــــگرانی دارنـــــــد
بیم از خطر جــــنگ جـــــهانی دارند
مــهدی طلبان کفن به دوشند همه
چون بیـــــــعت صاحب الزمانی دارند

به روزم با:
فــــــاجـــــعه ای در واقــــعه ی عــاشــــورای 1431


منتظر( حرف حساب )
ساعت0:04---10 دی 1389
با سلام و عرض خسته نباشید 9 دی روز بصیرت بر شما مبارک

اون سوال ها رو که فرموده بودید رو نمی فرستید؟؟ منتظرم

راستی سخنرانی رو که گوش کردید نظرتون رو دربارش بهم بگید دوست دارم نظرتتون رو بدونم
پاسخ: چشم امشب جواب میدم. سخنرانی هم گوش کردم نظرم رو خدمتون میدم.


بهترين مسافرت دنيا
ساعت22:04---9 دی 1389
ما معتقديم كه عشق سرخواهد زد

بر پشت ستم كسي تبر خواهد زد

سوگند به چهارده آيه نور

سوگند به زخم هاي سرشارغرور

آخر شب سرد ما سحر مي گردد

مهدي به ميان شيعه بر ميگردد

نهم دي روز حماسه ماندگار تجديد بيعت با مقام معظم رهبري گرامي باد.


پاسخ: حماسه عشق و عرفان بر شما و همه دوستان هم مبارک


بهترين مسافرت دنيا
ساعت22:03---9 دی 1389
سلام عليكم .

سوال جالبي بود. بحث هم منطقيه فكر نكنم كسي احساسي برخورد كنه يه حقيقته.

پاسخ هم كاملا روشن بود. دستتون درد نكنه.

ببخشيد دير اومدم . امتحان ها مجالي براي آدم باقي نميگذاره.

ياعلي...
پاسخ: انشاءالله در امتحاناتتون موفق باشید.


سجاد
ساعت19:24---9 دی 1389
سلام ..
پاسخ بسيار زيبا و قانع كننده اي بود ان شاالله موفق باشيد
[گل][گل][گل]


همسنگر
ساعت14:52---9 دی 1389
سلام

با پاسختون به این سوال ، جواب خیلی از دانشجو های دور و بر من را دادید !

اجرتون با صاحبمون اقا امام زمان

التماس دعا
پاسخ: الحمدلله.


بنده كنجكاو خدا
ساعت13:26---9 دی 1389
سلام دوست عزيز

بنده رو كه در خاطر مبارك داريد

چند وقت پيش خدمت رسيدم و سوالي رو ازتون پرسيدم حالا اومدم كه بگم از اين به بعد با وبلاگ خودم در خدمتتون هستم لطفا به ما سر بزنيد تا با هم تبادل لينك كنيم

همچنين براي شركت در بحث هاي وبلاگي هم خبرتون ميكنم

يا علم الكتاب
پاسخ: بله.یادم هست مبارکه.خدمت میرسم کنجکاو عزیز.منتظر خبرتون هستم.


شکوفه
ساعت11:01---9 دی 1389
سلام......انشالله که حالتون خوب باشه.....

خوشحال میشم که لوگوی وبلاگم رو در وبتون ببینم[نیشخند]



پاسخ: سلام.بله چشم.ببینبد گذاشتم.

من اینجا بس دلم

تنگ است ....

و هر سازی

که می بینم،بد آهنگ است.

بیا ره توشه برداریم

قدم در راه بی برگشت

بگذاریم..

ببینیم آسمان هرکجا

آیا همین رنگ است؟!


چشمه رستگاري
ساعت1:59---9 دی 1389
سلام

با مطلبي درباره تعقيبات نماز بروزم و منتظر حضور گرم و نظرات ارزشمندتون



اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر

التماس دعا

ياعلي(ع)
پاسخ: خدمت میرسیم.


منتظر( حرف حساب )
ساعت0:30---9 دی 1389
سلام اون سخنرانی در مورد نزاع تاریخی ابلیس با اولیا خدا رو که قولش رو بهتون دادم برای دانلود حاضره اگه خواستید تشریف بایرید

از دیگر عزیزان هم دعوت می کنم بیان دانلود کنند ضرر نمی کنید
پاسخ: سلام.چشم حتما دانلود میکنم.


مينياتور
ساعت0:18---9 دی 1389
حروف خ م ي ن ي ،در نام خميني و خامنه اي مشترک است....

فقط خامنه اي يک آه بيشتر دارد

که از دست خواص بي بصيرت ميکشند!

9 دي ماه روز بصيرت گرامي باد.

لبيک يا صاحب الزمان

لبيک يا خامنه اي

پاسخ: چه دقت جالبی.نکته جالبی بود.خدا انشاءالله به همه ما بصیرت دهد.


زيباي پنهان
ساعت22:29---8 دی 1389
باسلام خدمت شما!

من خيلي وقت ندارم كه هربار به وب هاي موردعلاقه ام سربزنم و مطالب جديد رو بخونم . اگر زحمتي نيست موقع آپ دايت شدنتون من رو بابيان موضوع خبرم كنيد. ان شاءلله سروقت باتبادل لينك هم موافقم . پاسخ: چشم حتما اطلاع میدم.با تبادل لینک هم موافقم.


نرگس
ساعت20:29---8 دی 1389
سلاممممممم

.....¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸

........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆

_______________,*-:¦:-*

___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*

_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*

0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*

0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*

_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*

___0♥00000000♥0,*-:¦:-*

_____0♥000♥0,*-:¦:-*

_______0♥0,*-:¦:-*

_____0,*-:¦:-*

____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0

__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0

_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0

_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0

__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0

____*-:¦:-*____0♥00000000♥0

______*-:¦:-*_____0♥000♥0

_________*-:¦:-*____0♥0

______________,*-:¦:-*

........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸

آپمممممممممممم



[گل][گل][گل][گل][گل]
پاسخ: خدمت میرسیم.


سفیر
ساعت17:14---8 دی 1389
سلام مجدد
من منظورم این نبود که دست کنیم تو قبر منظور این بود تا وقتی که خودمون زنده ایم نباید بدون وضو لمس کنیم

التماس دعا

یاعلی


سفیر
ساعت14:10---8 دی 1389
سلامٌ قَولاً مِن رَبِ رَحیم

خدا قوت


عجل فرجه
ساعت13:13---8 دی 1389
ببخشید یک اشتباه رو تصحیح میکنم
پیامبر میگویند بعد از من پیامبری نیست که به اشتباه نوشتم بعد از حضرت موسی پیامبری نیست
بازم ببخشید


عجل فرجه
ساعت13:11---8 دی 1389
سلام ممنونم که خبر دادید

استفاده کردم

در جواب این سوال که چرانام حضرت علی ع در قران نیامده میتونیم این جواب رو هم بدیم که نام هیچ کدام از اوصیاء پیامبران در قران نیامده .حضرت علی ع هم وصی پیامبر اکرم هستند و اینکه نامشون در قران نیامده نمیتونه منکر وصی بودنشون باشه

یه شبهه اینجا مطرح میشه و اون هم اینکه پس چطور اسم هارون در کنار حضرت موسی در قران امده ..پاسخ اینه که در واقع هارون وصی حضرت موسی نبوده ولی یاور اوشون بوده برای تصریح این موضوع به سخن پیامبر در خطبه غدیر میتوان اشاره کرد که پیامبر فرمودند: علی ابن ابیطالب اخی و وصییی و خلیفتی من بعدب الذی محله منی محل هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی و هو ولیکم بعد الله ورسوله ..

در این قسمت میبینیم که پیامبر بعد از الا دو نکته رو میفرمایند یکی اینکه بعد از حضرت موسی پیامبری نیست و دوم اینکه حضرت علی ولی مردم بعد از خدا و رسول هستند

برای تصریح این موضوع که چرا نام حضرت در قران نیامده دلایل درگری هم هست که هم عقلی است و هم نقلی اما فرصت ضیق هست

یا علی

التماس دعا
پاسخ: ممنون نکات خوبی بود.


در جواب (احتمالا)برادر گمنام
ساعت12:22---8 دی 1389
عزيز من خدا تو قران سوره گاو و مورچه هم گذاشته، آيا اين نشانه دفاع از حقوق مورچه و گاو است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟


هماي
ساعت12:11---8 دی 1389
نمي دانم چرا تا از اسلام ايراد گرفته مي شود آمار و ارقام بديهاي غيرمسلمانان تسكين دلهاي ما مي گردد. ما خوبيم چون ديگران مثل ما يا حتي بدتر از ما هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زنان در دوران جاهليت شرايطشان چه بوده كه ما نبوديم؟ جناب ،تو هركسي وبا هر نگاه بيطرفي هم كه باشي مردي.من خوشحالم كه زني با اين بحث قانع شده و خوشبخت است.ولي من اين سعادت را در خودم سراغ ندارم و به اين عبارت دهان چفت كن" حكمت ناديدني خدا" اعتقاد ندارم.اگر من فكري دارم كه خدا به من داده پس بايد مثقالي ان را درك كنم. در دوران جاهليت زنان حق مالكيت ، استقلال مالي، تجارت و حق انتخاب همسر داشته اند(نمونه واضح ان خديجه(س))اما ما پس از 15قرن دوباره به انجا رسيديم.(تازه اگر وضع ايران را در نظر نگيريم و اعراب مورد نظر باشند) اين هر حسي درمن ايجاد ميگند جز افتخار.
پاسخ: همای بزرگوار اشتباه به عرض رسندن حالا دقت کنید گزارشی از زنان در جاهلیت خدمتان بدهم: هرگاه كه مژده تولد دخترى، به فردى داده مى‏شد، از شدت غم و حسرت، رخسارش سياه و سخت دلتنگ مى‏شد و بخاطر اين ننگ، از قوم خود روى پنهان مى‏نمود و به فكر مى‏افتاد كه آيا آن دختر را با ذلت و خوارى نگه دارد و يا زنده به گور نمايد. آگاه باشيد كه آنان بسيار بد حكم مى‏كردند.» نمونه هايى چون جريان قيس بن عاصم كه نزد پيامبر (ص) اعتراف مى‏نمايد كه سيزده فرزند دخترش را زنده به گور نموده در تاريخ شرمگين جاهليت ثبت است. نمونه هايى از ازدواج، در دوران جاهليت نكاح الرهط: نوعى از ازدواجهاى ننگين در آن زمان بود كه به زناشويى دسته جمعى تعبير مى‏شد، البته تعداد مردانى كه يك زن را به طور اشتراك انتخاب مى‏كردند، از ده نفر تجاوز نمى‏كرد، اگر ثمره اين ازدواج پسر بود، پس از گذشت چند شب از تولد او مادر نوزاد، يك يك آن چند مرد را خواسته و سپس به يكى از آنها خطاب مى‏كرد كه اين فرزند از تو مى‏باشد، و به اين وسيله پدر كودك معين مى‏گرديد و مرد تعيين شده حق هيچ گونه اعتراضى نداشت. ولى اگر فرزند دختر بود، هيچ كدام از مردان زير بار اين نوزاد نمى‏رفتند، زيرا وجود دختر را ننگ مى‏دانستند.(8) نكاح البَدَل: چنانچه از اسمش پيداست، طى آن، هرگاه مردى با زنش حركت مى‏كرد و به مرد ديگرى كه با همسرش حركت مى‏نمود نزديك مى‏شد، در صورت تمايل، همسر خود را با همسر آن شخص معاوضه مى‏كرد و زنان هيچ نقشى در اين معاوضه نداشتند.(9) نكاح الجمع: يكى ديگر از انواع زناشويى همگانى بدين قرار بود كه ثروتمندان عرب، به خاطر ثروت اندوزى، كنيزان خريدارى شده و زنان بى بند و بار را جمع مى‏نمودند و آنها را در نزد اساتيد فن، رموز ادب و موسيقى و عشوه گرى مى‏آموختند. سپس هر يك را در منزلى آماده قرار مى‏دادند و بر بام آنها پرچمى را كه نشان ورود آزاد براى همگان بود نصب مى‏كردند و ثمره اين چنين نكاحى نيز به كمك قيافه شناسان و كاهنان به يكى از مردان، منتسب مى‏شد و فرزند مشروع او به حساب مى‏آمد.(10) نكاح الشغار: به اين ترتيب بود كه زنان و دختران در ازاء كابينِ زنى ديگر واقع مى‏شدند، يعنى مردى دختر يا خواهر خود را در عوض مهرزنى كه گرفته بود به پدر يا برادر او مى‏داد. ازدواجهاى ميراثى: نوعى ازدواج بود كه در آن همسر شخص متوفى، مانند اموال باقى مانده از وى به وارثان بعد از او تعلق داشت و به مانند ارث تقسيم مى‏شدند. با اين گونه رفتار بود كه، آن دوران عصر جاهليت، نام گرفت. كه به حق، نامى با مسمى است منبع: حقوق زن از نظر تاريخ ملتها و اسلام / خير اللّه‏ مردانى / صفحه 12


مصطفی
ساعت10:20---8 دی 1389
سلام دوست عزیز

ممنون از حضور گرمتون

امیدوارم همیشه شهدا کمکتون کنند.

دعا کنید خداوند بصیرت کافی به ما بدهند.

با پست( 9 دی را با تقویم ورق نزنیم ، پیامش را به خاطر بسپاریم)و یک بازی بسیار جذاب منتظر قدوم سبزتون هستم.

اللهم الحفظ ونصر قائدنا الخامنه ای با القرآن

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم الرزقنا زیارت و شفاعت الحسین یوم الورود

ایشالله شهید شی.

شهادت بنده ی حقیر

التماس دعا


پاسخ: سلام .خدا حامی شما باشه عاشق شهادت.خدمت میرسم.


سالار
ساعت7:41---8 دی 1389
سلام اقاي فلاح.به نظرم بد جوري با خانم ها در مي افتي..بعدابعدا"نگي نگفتين ..به نظرم وقتشه سوال را عوض كني . من هم با مهر پرنده به روزم ومنتظر راهنمايي با ارزشمندتان
پاسخ: سلام.نه بابا گردن ما از مو هم باریک تره.ما حکم الهی رو گفتیم.همین.انشاءالله جمعه با سوال جدید که به دوستی قول دادم به روز میشم.


پسری از نسل سلمان
ساعت23:59---7 دی 1389
سلام

ممنون که به وبلاگم سر زدین

ولی باید بپرسم که شما کی هستین؟

رزومه تون چیه؟

چه کسی شما رو تایید و یا تعیین کرده که به شبهات و سوالات پاسخ بدین و یا تفسیر آیات کنید؟

دیدین که دنیای وب هر کی هرکیه گفتی ما هم یه دفتر پاسخ به سوالات بزنیم

الحمد لله جاهای زیادی تو دنیای واقعی و مجازی(وب) وجود داره که اعتبارشون تایید شده مثل دفاتر علما و سایتهاشون

بهتره که شما به موضوع دیگه ای بپردازین. (البته اگه بهتون بر نمی خوره)

یا حق پاسخ: سلام.ممنون از حضورتون. بنده یک طلبه بی ادعا و کوچک هستم در دنیای مجازی. روزومه یعنی چی؟من نفهمیدم منظورتون رو. در مورد تعیین بنده برای پاسخگویی باید عرض کنم قرار نیست کسی ما رو تعیین کنه این وظیفه شرعی یک طلبه است که به سوالات جواب دهد چه در کوچه و بازار چه در وب. آیا شما طلبه ای که در کوچه و بازار به سوال مردم جواب می دهد این سوالات رو می پرسید؟ ای کاش خیلی از طلبه ها هم وارد این فضا می شدند و به سوالات و شبهات جواب میدادند.و می دیدند که اگر همه هم باشند باز کم است و نیاز در این فضا به طلبه زیاد است. بله جاهای معتبر هست اما این دلیل نمی شود که ما کنار بکشیم.این چه استدلالی است که شما می آورید.کاملا بی منطق. الان سایت های معتبر مراکز دینی حوزوی و غیر حوزوی هم هست که مطالب خوب و غنی دینی مذهبی درسایت دارند که نسبت به مطالب دقت کامل دارند. شما چرا در وبلاگ مطالب دینی قرار می دهید آیا مطالبتون کارشناسی میشه یا فقط از سایتها کپی می کنید.شما رو کی تأیید کرده.مباحث دینی باید در حوزه تخصصی شما باشد والا وارد شدن در آن اشتباه است. برادر هر کس در حوزه تخصصی خود باید قدم بردارد. دوست عزیز بنده کارم پاسخگویی به شبهات است در مراکز مختلف حوزوی که اینجا یک مورد آن است اما کاملاشخصی و بنابر احساس وظیفه و برای رضای خدا تصیم به این کار گرفتم. خدا انشاءالله همه ماهارو هدایت کند. باز هم از دغدغه شما ممنونم اما باید کمی منطقی تر صحبت کرد و مطلب نوشت.


مينياتور
ساعت23:54---7 دی 1389
سلام حاج اقا دکتر شريعتي خوب اين مسئله رو توضيح دادن



زن عشق مي كارد و كينه درو مي كند...

ديه اش نصف ديه توست و مجازات زنايش با تو برابر...

مي تواند تنها يك همسر داشته باشد

و تو مختار به داشتن چهار همسرهستي ....

براي ازدواجش ــ در هر سني ـ اجازه ولي لازم است

و تو هر زماني بخواهي به لطف قانونگذار ميتواني ازدواج كني ...

در محبسي به نام بكارت زنداني است و تو ...

او كتك مي خورد و تو محاكمه نمي شوي ...

او مي زايد و تو براي فرزندش نام انتخاب مي كني....

او درد مي كشد و تو نگراني كه كودك دختر نباشد ....

او بي خوابي مي كشد و تو خواب حوريان بهشتي را مي بيني ....

او مادر مي شود و همه جا مي پرسند نام پدر ...

و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛

پیر می شود و میمیرد...

و قرن هاست که او؛ عشق می کارد و کینه درو می کند

چرا که در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت،

زمان جوانی بر باد رفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش؛

گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد؛

سینه ای را به یاد می اورد که تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می کند...

و اینها همه کینه است که کاشته می شود در قلب مالامال از درد...!

و این رنج است


پاسخ: ممنون از زحمتتون.


زینب ص
ساعت19:56---7 دی 1389
سلام اخوی واقعا برام جای خنده داشت این همه نظر خانمها

بنده خودم دخترم ولی با باسخ شما خیلی قشنگ برام روشن شد که زدن چه موقعی لازمه و این زدن هم منفعت داره

دیگه بحث لازم نیست راستی یه چیز به خانمها بگم خواهرای گلم شما در اصل وقتی دارید به اخویمون بی احترامی میکنید یا اعتراض در اصل دارید به حکم خدا در قران اون خدای حکیم عالی قدر اون خدای مهربون توهین و اعتراض میکنید بس دقت کنید که چی دارید میگید

در کل ممنون اخوی اجرتون با خدا
پاسخ: ممنون.چه عجب ما از خانمها یه موافق جدی دیدیم.


ایمان
ساعت16:23---7 دی 1389
حالا اگر یه مردی خیانت کرد .تمکین نکرد یا... خوب زن زورش که نمی رسه کتک بزنه.حق طلاق وقانون هم که بامرده...

تازه مرده می تونه بره 3 تادیگه بگیره... اسلام رو هم که البته یک مرد نوشته.

ایشالا مجلس هم تصویب می کنه و ...تموم.
پاسخ: جناب ایمان قانون برای اینها هم راه قرار داده.زنان هم با توجه به اخلاق شوهرشون میتونن طلاق بگیرند.آخر جواب رو ببینید. در مورد تعدد زوجات بحث مفصل است.بماند.


زيباي پنهان
ساعت15:58---7 دی 1389
ممنون از مطلب جديدتون .

چيز جالبي بود .

مطالب وب من هم موضوعات مذهبي دارند . دوست داريد به ماهم سر بزنيد .

اللهم عجل لوليك الفرج پاسخ: چشم خدمت میرسم.


منتظر( حرف حساب )
ساعت13:14---7 دی 1389
ممنون از راهنماییتون توی آخرین میل مشکل نوشته برطرف شد بازم تشکر مرسی دوباره مزاحم میشم


پاسخ: الحمدالله.مراحمید.


منتظر( حرف حساب )
ساعت12:16---7 دی 1389
با سلام خدمت آقاهادی فلاح

فکر کنم اگه دوباره کامنت من رو ببینید عصبانی بشید ولی من پر روهم و اصلا از رو نمی رم با عرض پوزش فراوان واقعا شرمنده جوابی رو که به میلم فرستادید تقریبا از وسطاش در هم برهم شده تمام خط ها توی هم رفته دلیلش رو نمی دونم اگه دلیلش پیشه منه بگید درستش کنم و اگه از ناحیه شماست پس خواهشا دوباره بفرستینش آخه بی صبرانه منتظر پاسختان هستم

اجرتان با علمدار کربلا

پاسخ:
سلام دوباره فرستادم.شما بزرگوارید.من اصلا ناراحت نشدم و نمی شوم.


اگه باز هم نا خوانا بود بفرمایید در وبلاگتون قرار بدم.


گمنام
ساعت9:54---7 دی 1389
بسم رب الشهداءوالصدیقین.


سلام علیکم. استاد شما انقد به سوالات خوب جواب دادید که جای بحث نمونده!فقط یه مطلبی این حقیر در محضر شما بگم واون اینه که خداوند متعال در قرآن کریم یه سوره شریف رو به نام زن ها آورده،اما سوره ای به نام رجال (مردها)نداریم ،فکر کنم این اهمیت وجود زنها بوده واحکام مخصوص به اونهاست،حالا خداوند توانایی که انقد به همه چیز توجه نموده ،مثل حق الناس و حق همسایه و... میشه گفت انقد راحت بگه زنانتونو کتک بزنید؟وقتی مردی زنشو بزنه آیا احترامی بین والدین وفرزندان میمونه در صورتی که انقدر خداوند مهربان در قرآن کریم سفارش (ووصینا االانسان بوالدیه )نموده! حضرت رسول صل الله علیه وآله تو اون زمان عرب جاهلیت که زن قدر واندازه ای نداشت ،کلی خانم حضرت زهراءسلام الله علیها رو عزیز میکردن، اصلا حدیث داریم که اگر حضرت زهرایی (سلام الله علیها )نبودن دنیایی خلق نمیشد،پس اینا با هم نمی خونه!چه طور دستور به کتک زدن زن میدهد؟که شما استا ارجمند خیلی خوب وروشن گفتین.در سایه توجهات وعنایات خداوند متعال و خانم حضرت زهرائسلام الله علیها وآقا امام عصر عج الله تعالی فرجه وشریف موفق باشید.


نصر من الله وفتح قریب.


یا مهدی!


پاسخ: سلام ممنون به نکات خوبی اشاره کردید.ولی بنده هم در جواب سوال و چندین بار در نظرات اشاره کردم.این زدنی که شما در ذهنتون است اسلام هم قبول ندارد. یک سوال::::::::::شما کسی که رو تصور کنید که زنی دارد و در مقابلش سرکشی میکند و دنبال فساد و.....میرود حال این شوهر چکار کند با اینکه فرزند هم دارند با صحبت کردن هم به راه نمیاد و اصلاح نمیشه،زیر بار نصیحت هم نمی رود؟؟؟؟؟؟


سفیر
ساعت6:49---7 دی 1389
یادم رفت آدرس وبم رو بذارم اون پیامی که یه سوال توش مطرح شده و گمنامه مال من بود نمیدونم ارسال شده یا نه اگه نشده بگید تا دوباره سوالم رو مطرح کنم پاسخ: سلام بر سفیر عزیز.ظاهرا ارسال نشده .ما که گشتیم نبود شما هم نگرد نیست.

منتظر( حرف حساب )
ساعت0:42---7 دی 1389
تو رو خدا زود تشریف بیارین تو نت منتظر جوابم هستمپاسخ: سلام چشم خدمت میرسم.

احسان
ساعت0:37---7 دی 1389
می دانید؟ خشونت همیشه یک چشم کبود و دندان شکسته و دماغ خونی نیست. خشونت، تحقیر، آزار گاهی یک نگاه است. نگاه مردی به یقه ی پایین آمده ی لباس زنی وقتی که دولا شده و چایی تعارف می کند. نگاه برادری است به خواهرش وقتی در مهمانی بلند خندیده. نگاهی که ما نمی بیینیم. که نمی دانیم ادامه اش وقتی چشم های ما در مجلس نیستند چیست. ترسی است که ارام آرام در طول زمان بر جان زن نشسته








خشونت بی کلام، بی تماس بدنی، مردی است که در را که باز می کند زن ناگهان مضطرب می شود، غمگین می شود. نمی داند چرا. در حضور مرد انگار کلافه باشد. انگار خودش نباشد. انگار بترسد که خوب نیست. که کم است. که باید لاغرتر باشد چاق تر باشد زیباتر باشد خوشحال تر باشد سنگین تر باشد سکسی تر باشد خانه دارتر باشد عاقل تر باشد. خشونت آن چیزی است که زن نیست و فکر میکند باید باشد. خشونت آن نقابی است که زن می زند به صورتش تا خودش نباشد تا برای مرد کافی باشد. مرد می تواند زن را له کند بدون اینکه حتی لمس اش کند. بدون اینکه حتی بخواهد لهش کند. این ارث مردان است که از پدران پدرانشان بهشان رسیده


خشونت، آزار، تحقیر امتداد همان مادرش را فلان ها، عمه اش را بیسارهایی است که به شوخی و جدی به هم و به دیگران می گوییم. خشونت، آزار، تحقیر همان زن صفت، مثل زن گریه می کردی هایی است که بچه هایمان از خیلی کودکی یاد می گیرند


خشونت، آزار تحقیر پله های بعدی نردبانی هستند که پله ی اولش با فلانی و بیساری معاشرت نکن چون... فلان لباس را نپوش چون...است. چون هایی که اسمشان می شود \"عشق\". عشق هایی که می شوند ابزار کنترل. که منتهی می شوند به زنانی بی اعتماد به نفس، بی قدرت، غمگین، تحقیر شده، ترسان، وابسته، تهدید به ترک شده و شاید کتک خورده که فکر می کنند همه ی زخم هایشان از عشق است. که مرد عاشق زخم می زند و زخم بالاخره خوب می شود خشونت زنی است که زیر نفس های آغشته به بوی الکل مردش تظاهر به لذت می کند و فکر می کند قاعده ی بازی همین است. خشونت توجیه آزار روحی، کلامی، جسمی، جنسی مردی است که مست است. مستی انگار عذر موجهی باشد برای ناموجه ترین رفتارها می دانید؟ کتک بدترین نوع خشونت علیه زنان نیست. کبودی و زخم و شکستگی خوب می شوند. قدرت و شادابی و باور به خویشی که از زن در طول ماه ها و سال ها گرفته می شود گاهی هیچ وقت هیچ وقت ترمیم نمی شود\
پاسخ: سلام.اسلام ما و دین ما هم با این خوشونت ها مخالف است .اسلام ما می گوید زن ریحانه است و نباید او رو آزاز داد.اگر هم در زن شرافتی هست این دین اسلام بود که این رو به زنان داد والا خدا می داند چه بلایی به سرشان می آمد.مثل جاهلیت سابق. اگر شما می خواهید مصداق چگونگی رفتار یک مرد با زن را از دید اسلام واقعی ببینید به رفتار امیرالمومنین با حضرت زهرا نگاه کنید.این اسلام ماست در نحوه بر خورد بازن. شما نحوه برخورد امام خمینی(ره) با همسرش رو مطالعه بکنیدکه بدون او دست به قضا نمی زد .اگر مهمان می آمد موقعه قضا خوردن کنار همسرش در اطاق جداگانه بود.نامه ای که به همسرش نوشته چقدر عاشقانه و.... دین ما این رفتار رو می خواد.دین ما می گوید اگر در کار خانه به همسرت کمک کردی به اندازه تمام موهای بدنت به شما ثواب خواهیم داد. جناب احسان این باور وشادابی و قدرت رو اسلام از زن نگرفته بلکه بر عکس به زن باز گردانده. مورد بحث ما چیز دیگریست ولی چه کنممممممممممممممممممم که دقت نمی شود و با انصاف قضاوت نمی کنیم.


منتظر( حرف حساب )
ساعت23:38---6 دی 1389
با سلام خدمت شما که واقعا زحمت می کشین و هر چه را در توان دارید ارائه میدید

من با خوندن نظرات احساس کردم هنوز واسه ی عزیزان این مساله جا نیفتاده که برای چه زمانی و چه زنانی این مورد استفاده میشه

البته من خودم قبلا زیاد از این سوالات داشتم ولی نمی دونم چی شد که یه جورایی خود به خود برام هضم شد ولی خودم رو که به جای یه پرسش گر سمج میذارم احساس می کنم خوب قانع کننده نبود البته با عرض پوزش فراوان پاسخ: کاش می گفتید کدام قسمت قانع کننده نیست.دلیل بر عدم قانع شدنتون چی بود.


بهجت عارفان
ساعت22:47---6 دی 1389
سلام دوست عزيز

ببخشيد كه دير اومدم حقيقتش اين روز ها خيلي وقت نميكنم بيام رو نت

با اجازتون صفحه رو سيو كردم انشاالله حتما مطالعه ميكنم
پاسخ: سلام خواهش می کنم.مشکلی نداره انشاءالله در کارت موفق باشی.


حجت
ساعت22:36---6 دی 1389
سلام دوست خوبم

ممنون که بهم سر زدی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط هادی فلاح

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 780
بازدید ماه : 780
بازدید کل : 66597
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 842
تعداد آنلاین : 1